onsdag den 15. maj 2013

Hvem og hvorfor?

To simple spørgsmål som jeg vil forsøge at svare på, på bedste vis.

Jeg er en pige på 25 år der altid har haft en stor passion for mad. Lækre ingredienser og spændende måder at tilberede dem er blot noget af det jeg går og fifler med herhjemme.
Til dagligt læser jeg til noget så eksotisk som folkeskolelærer, og min fritid bliver på brugt på arbejde, madlavning og FDF. Sidstnævnte er hovedsageligt på FDFs Seniorkursus Sletten, hvor jeg efter at have været instruktør i et par år er blevet køkkenchef aspirant. Det er altså planen at jeg skal overtage køkkenet, sammen med en anden, for så at skulle stå for mad til godt 500 mennesker hver påske og efterårsferie.

Hvorfor har jeg så valgt at starte denne blog, og hvorfor nu? Jo, gennem længere tid har jeg haft store problemer med maven. Diare, oppustet mave, luft i maven og en masse andet har længe været hverdag for mig. Sammen med min læge har jeg forsøgt at finde frem til årsagen til alle disse daglige problemer. Som det ser ud lige nu er det gluten der er ansvarlig for mine mange maveproblemer, og jeg er derfor startet på en glutenfri diæt. Om det er cøliaki, gluten-intolerance, ved jeg ikke endnu. Det må diverse prøver og ture til læge svare på med tiden.

At spise glutenfrit kræver dog lidt i forhold til planlægning, indkøb og ikke mindst økonomi, og bloggen her er både for at jeg selv kan holde hoved og hale i hvad jeg lige gør, men er også så andre med gluten problemer kan få en hjælpende hånd. Jeg tænker at jeg løbende vil smide opskrifter, fif og andet op.

God læselyst, og velkommen til.

- Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar